söndag 2 juli 2017

Kurs på Birka



Man skall inte dö nyfiken brukar jag säja, men jag inser att jag får speeda upp takten lite om jag skall hinna med allt jag vill i livet. MEN en sak kan jag pricka av, jag har varit på sommarkurs på folkhögskola. OCH jag har lärt mig att blogga - en sanning med modifikation. Det tog mig t ex minst en kvart att hitta och få in den här bilden.
Men vad spelar det för roll när man har en hel underbar vecka att se tillbaka på i vackrast tänkbara Jämtlandsmiljö. Vi har haft en super lärare Sofia Bursjöö (med bloggen "uppochhoppa"). Vi har varit en intressant grupp att få lära känna. Hela skolan har vibrerat av kreativitet, skrivkurs, graffitti, klassisk sång, akvarellmålning, folkrock. Vi har haft cafékvällar med konserter varje kväll. Maten har varit helt gudomlig. Vad kan man mera önska, kanske att vattnet i Storsjön varit lite varmare, men det var modiga människor som kastade sig i ändå. Jag kan inte ens önska att kursen varit längre, vi slutade när vi var på topp.
Nu skall jag bara fortsätta att blogga och följa mina nyfunna vänner på deras bloggar - men först skall jag ha lite Skånesemester.
Och så skall jag i god tid kolla vilka sommarkurser som kan locka nästa år - och var. Gör det du också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar