tisdag 25 juli 2017

Kan dom laga mat i Vaggeryd?

Jag har gått och skavt på det här några dagar, men nu känner jag att jag måste skriva av mig.
Pensionärerna i Vaggeryd protesterar mot att de skall få kyld mat från Huddinge eller var det Haninge  (skit samma) för hela veckan. Så långt är det inte konstigt, för vem skulle väl inte protestera när nylagad mat smakar så mycket bättre? Ja, inte det moderata kommunalrådet, som yttrade sig i frågan. Hon visste berätta att maten var berikad både med fett och proteiner, som äldre behöver.SÅ DET SÅ!!!
Så nu kommer jag till min rubrik, som egentligen är en fråga till sagda kommunalråd. Vet man inte hur man lagar bra mat för äldre i Vaggeryd? Låter inte så, men anställ då en dietist för högre farao och tänk lite till nästa gång du blir intervjuad.
Hade tänkt skriva att ditt yttrande var inteligensbefriat, men då hade jag ju blivit ett sånt där nättroll, men det vill jag inte vara, så slut för denna gången.

2 kommentarer:

  1. En relevant fråga. Hoppas ditt förslag med att anställa en dietist faller i god jord. Bra tänkt.

    SvaraRadera
  2. Instämmer med Florence..
    //Elisabeth

    SvaraRadera